Зараз онлайн

Три великих художника-казкаря, що дали улюбленим казкам візуальне втілення

Сьогодні на звання найпопулярніших постерів можуть претендувати малюнки із затребуваних молодим поколінням сучасних фільмів, мультфільмів або коміксів. Їх герої дивляться на нас з рам і полотен зі знайомим виразом облич або морд, з характерними жестами, і часто у фантастичній обстановці. Але тренди в мистецтві були затребувані в більшості випадків, тільки в різні часи художники шукали для своєї творчості різні джерела натхнення.
Давайте придивимося до скарбниць світового живопису і побачимо, що однією з найпопулярніших жанрових тематик в дореволюційній, а потім і в радянській школі малювання є тематика казкова. І якщо майстри епохи відродження в своїх полотнах широко використовували релігійні, біблійні теми і сюжети, то з поширенням в європейському фольклорі казок і билин художники із задоволенням взялися за наочне втілення казкових героїв і ситуацій, в яких вони виявлялися. І такі картини стали повсюдно воістину класичними, залишаючись такими до сих пір.

  • Одним з найвідоміших майстрів казкових сюжетів, можна назвати Віктора Михайловича Васнецова, більшість своїх робіт створив в царські часи, в другій половині 19 століття. Це його творчість можна назвати і романтичним, і заснованим на фольклорі, і предтечею стилю «модерн».

Не дарма ж Васнецова ми більше знаємо по його історично-билинним сюжетів. «Витязь на роздоріжжі», «Оленка», «Іван-Царевич на Сірому вовку», «Богатирі» - немає такої людини в країні, який жодного разу не бачив цих картин. Це по ним ми уявляємо собі багатьох казкових героїв, по ним відчуваємо і атмосферу темного лісу, через який виносить своїх сідоків величезний вовк. Відчуваємо безвихідну тугу Оленки, поділяємо труднощі вибору дороги Витязя на роздоріжжі, і & nbsp; пишаємося невичерпної потужністю і готовністю до бою богатирів-захисників, які виїхали на черговий дозор в ковилового степу.

  • Менш відомий, але не менш талановитий художник, також творив в кінці 19-початку 20 століття це Іван Якович Білібін. Особливе, декоративно-графічне напрямок його робіт - це його великий внесок у становлення книжкової графіки, як окремого виду мистецтва. Варто звернути увагу на чудові орнаменти, яким Билибин надавав особливого значення, розміщуючи їх як на картинах, так і на ілюстраціях.  

У своїх картинах Іван Якович надавав перевагу чіткість контурів персонажів і навколишнього їх природи. Дух справжньої старовини є сусідами у нього з прекрасними, до дрібниць вималювалася образами героїв казок і билин. А також ретельно виписаними деталями їх убрань і навколишнього побуту. «Василиса-Прекрасна», «пір'ячко Фініст Ясна Сокола», «Баба-Яга в ступі» і ще десятки казкових персонажів вийшли з-під пензля і олівця цього великого майстра.

  • Приблизно в той же час, що і Васнецов, творив ще один видатний і містичний художник Михайло Олександрович Врубель. Це його «Демон сидячий» став іконою символізму і модерну. Поєднання потужності і безсилля, туги і надії - одна з найулюбленіших тем художника не тільки в Демона. Царівна-Лебідь з Пушкінської «Казки про царя Салтана» також зовсім не однозначна, і як би представляє собою зібрання протилежностей - повітряного і водного, теплого і холодного. А його містичний козлоногий пан або лісовик, самотньо сидить вночі в лісі, зовсім не страшний, а навпаки викликає смуток і співчуття. 

Три художника, три великих майстра, кожен по-своєму зробив для мільйонів читачів казки ще цікавіше, ще цінніше, ще наочніше!

Написати відгук

Увага: HTML не підтримується! Віикористовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре