Зараз онлайн

А ось і я на задньому плані: знамениті художники в своїх роботах

Ніхто вам точно не відповість, чому деякі художники ховали свої автопортрети в інших своїх картинах. Та й немає напевно одного загального відповіді. Знаємо ж ми випадки, коли сучасні режисери знімають себе в епізодичних ролях своїх фільмів. Таким був Ельдар Рязанов, доводилося грати «у себе» Георгію Данелія, Володимира Меньшова, Ролану Бикову. А вже зовсім не в епізодичних ролях знімалися «в своїх» фільмах Микита Михалков і Василь Шукшин, Вуді Аллен і Джекі Чан, Спайк Лі і Бредлі Купер.
Але повернемося до художникам. Можливо їм, бувало роками малював одну тільки картину, хотілося якось увічнити і себе в цьому полотні, тим іноді більш за рахунок замовника. Комусь, можливо, не вистачало натурщиків. А хтось просто любив так своєрідно пожартувати. Як би там не було, але завдяки цьому ми сьогодні можемо зайвий раз поглянути на майстрів художнього письма в обстановці сюжетів їх творінь. Давайте згадаємо деякі полотна, де їх творці присутні в якості своєрідної масовки, на задньому плані. І знайти деяких не так просто, хоча придивившись, ми дізнаємося їх, навіть в чужих образах і шатах.

Рембрант і його «Нічний дозор»

Ця картина вважається переломною в житті великого голландця. Саме по її закінченню творчість Рембрандта стало згасати, а тодішня слава схилятися до заходу. Навряд чи це сталося через те, що художник зобразив себе серед учасників Стрілецького товариства, в центрі картини, за плечем військового в сірому циліндрі. А ось нам поглянути на маестро в такому військовому антуражі цікаво навіть через майже 400 років.


Карл Брюллов в «Останньому дні Помпеї»

У картині, яка б показала виверження вулкана Везувію ще на початку нашої ери, Брюллов зобразив себе ... теж молодим художником, які опинилися в той день серед міської юрби біля гробниці. Картина і зараз дуже популярна у всьому світі, а ось поміщати на неї свій автопортрет чи ні, Карл мабуть вирішить тільки в останній момент, тому що на багатьох попередніх її ескізах його там не було. Мабуть відчув, що картина буде успішною!


«Меніни» Дієго Веласкеса

Також художником, яким він і був все життя, нічого не вигадуючи, зобразив себе на полотні «Меніни» іспанець Дієго Веласкес. У салоні юної інфанти Марти, серед її фрейлін і нянь (Меніни), Дієго вийшов далеко не другорядним персонажем, втім, яким він і був при королівському дворі Мадрида насправді багато років.


«Явище Христа народу» і явище Олександра Іванова

Більше двадцяти років художник писав цю картину, більше 600 епізодів він написав до неї. Для цього він не тільки ретельно шукав натури персонажів, а й докладно вивчав релігійні праці, зокрема Святе Письмо. А також уважно знайомився з роботами майстрів епохи Відродження на такі теми. І ось займаючись своєю картиною стільки років і віддавши їй стільки сил, що не зобразити себе в числі персонажів Іванов не зміг. Чоловік в сірому капелюсі і з палицею, що дивиться вгору - це і є Олександр Андрійович. Знавці стверджують, що в образі одного з численних персонажів полотна був навіть зображений його друг, письменник Микола Гоголь.


Едуард Мане на «Музиці в Тюїльрі»

Здавалося б, важко знайти Едуарда Мане в натовпі гуляють в паризькому парку. Але уважно придивившись до вартим ліворуч, біля самого краю полотна панам в циліндрах, можна знайти маестро, пильно дивиться на нас через країни і роки. Однак серед цієї строкатої юрби парижан біля Лувра можна дізнатися не тільки Мане, але і його знаменитих сучасників: поета Шарля Бодлера, письменника Теофіла Готьє та музиканта Жака Оффенбаха. Така ось оригінальна і ударна в цій картині вийшла масовка!

Написати відгук

Увага: HTML не підтримується! Віикористовуйте звичайний текст.
    Погано           Добре